ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ
Ουαί υμίν φαρισαίοι και υποκριτές…
Αγαπητά μου παιδιά,
διακονώ την Άνδρο 61 ολόκληρα χρόνια και τα συναισθήματα που ένοιωσα όταν μου διάβασαν το χυδαίο αυτό δημοσίευμα για το μοναστήρι της Παναχράντου του Βαγγέλη Λουκίσα είναι συναισθήματα θλίψης και οργής, Θλίψη για την προσβολή στο πρόσωπο μου μετά από τόσα χρόνια διακονία στο νησί, οργή για την προσβολή στο Μοναστήρι της Παναγιάς στο οποίο έδωσα όλη μου τη ζωή.
Αγαπητά μου παιδιά είμαι πια 81 χρονών, έζησα στο μοναστήρι αυτό 40 χρόνια μόνος μου, κράτησα την Μονή σε ώρες δύσκολες φτωχός και μόνος. Δεκαετίες λειτούργησα εδώ και σε όλη την Άνδρο χωρίς ποτέ να γυρέψω τίποτα από κανέναν, έδωσα το είναι μου στο Μοναστήρι της Παναγιάς, έδωσα την ψυχή μου στην Άνδρο.
Στο τέλος του βίου μου ο Θεός μου έστειλε δύο νεώτερους πατέρες. Κοντά δέκα χρόνια ο π. Αέτιος και 5 χρόνια ο π. Φιλάρετος είναι εδώ σαν παιδιά μου. Βρέθηκαν και καλοί άνθρωποι και βοήθησαν να σωθεί το Μοναστήρι. Βρέθηκαν καλοί άνθρωποι να μιλήσουν για την ιστορία της Μονής που έραψα μόνος μου στη σημαία του Μοναστηριού. Όλα όσα έγιναν μέχρι σήμερα έγιναν με την ευλογία του Δεσπότη και την δική μου.
Για πρώτη φορά στα 61 χρόνια που υπηρετώ τη μονή κοιμήθηκα σε κανονικό δωμάτιο και όχι σε ένα υγρό κελί. Για πρώτη φορά η τραπεζαρία μας έγινε καινούρια και έρχονται εκατοντάδες από όλο το νησί και από όλη την Ελλάδα και συνεορτάζουμε. Η αγάπη που έδωσα τόσα χρόνια βρήκε ανταπόκριση. Το Μοναστήρι σώθηκε από την κατάρρευση, και ιστορήθηκε με την ευλογία και του Δεσπότη και την δική μου.
Τώρα ο κ. Βαγγέλης Λουκίσας στα ανώνυμα – άν ανδρα σχόλια που φιλοξενεί στην ιστοσελίδα του, εξυβρίζει εμένα σαν γέρο που τα έχω χαμένα, εξυβρίζει τα δύο πνευματικά παιδιά μου, που δίπλα μου αφιέρωσαν την ζωή τους στο πιο παλιό Μοναστήρι της Άνδρου.
Λέει πως γίναμε Ιταλική τρατορία, βρίζει τους επισκέπτες που ήλθαν και θα συνεχίσουν να έρχονται από όλο τον κόσμο βρίσκοντας πάντα τη πύλη της Μονής ανοιχτή.
Περιγελάει τα λίγα βιβλία, μερικές Εικόνες και ημερολόγια που διαθέτουμε σε όσους θέλουν από τους επισκέπτες μας για να μαζέψουμε λίγα χρήματα να συντηρήσουμε τα παλαιά πέτρινα κτήρια χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων της Μονής και επιτρέπει να μας εμπαίζουν και « άγνωστοι » που τάχα μου έφαγαν, έπαιξαν και μεγάλωσαν εδώ.
Ποιοι είναι αυτοί οι αγνώμονες άγνωστοι που περιγελούν έτσι το σπίτι της Παναγίας που μεγάλωσαν; Ποιοι είναι αυτοί που χυδαιολογούν εναντίον όσων αφιέρωσαν τη ζωή τους στο Μοναστήρι μας και στην Άνδρο;
Πότε ήρθαν εδώ όταν ήμουν άρρωστος;
Πότε ήρθαν στο υγρό κελί που έζησα και έκλαψα για όσα κακά άκουγα; Δεν τους θυμάμαι...
Πότε με ρώτησαν αν κρύωνα;
Πότε ενδιαφέρθηκαν αν το Μοναστήρι είχε λάδι να ανάψει τα καντήλια του;
Πότε ήρθαν να μου κάνουν μια ώρα παρέα στη μοναξιά μου;
Παρ όλα αυτά εγώ τους συγχωρώ για όσα λένε και κάνουν. Δεν έχω τίποτα μαζί τους.
Εγώ μόνο θέλω να θυμάμαι τους πολλούς από εσάς που με συντρέξατε, που με στηρίξατε. Που στήριξαν το Μοναστήρι μας. Θυμάμαι όταν με είδαν στενοχωρημένο μου έκαναν μεγάλη γιορτή. μαζεύτηκαν και μίλησαν με λόγια μορφωμένα και φωτισμένα για το Μοναστήρι μας.
Αυτά θυμάμαι και γι’ αυτό στέκομαι ακόμα εδώ πάνω και υποδέχομαι με το χαμόγελο, μαζί με τα πνευματικά παιδιά μου, όλους σας.
Τον κ. Βαγγέλη Λουκίσα και αυτά που έγραψε δεν θέλω να τον θυμάμαι.
Ας πορευτεί εν ειρήνη για όσα έγραψε και όσα υπονόησε για μένα και τα πνευματικά μου παιδιά.
Ας πορευτεί εν ειρήνη για όσα άθλια δημοσίευσε για την παρουσία της Ιεράς Μονής Παναχράντου και Αγίου Παντελεήμονα στην Άνδρο.
Ο Ηγούμενος της Μονής Παναχράντου και Αγίου Παντελεήμονα
Πατέρας Ευδόκιμος Φραγκουλάκης
Ουαί υμίν φαρισαίοι και υποκριτές…
Αγαπητά μου παιδιά,
διακονώ την Άνδρο 61 ολόκληρα χρόνια και τα συναισθήματα που ένοιωσα όταν μου διάβασαν το χυδαίο αυτό δημοσίευμα για το μοναστήρι της Παναχράντου του Βαγγέλη Λουκίσα είναι συναισθήματα θλίψης και οργής, Θλίψη για την προσβολή στο πρόσωπο μου μετά από τόσα χρόνια διακονία στο νησί, οργή για την προσβολή στο Μοναστήρι της Παναγιάς στο οποίο έδωσα όλη μου τη ζωή.
Αγαπητά μου παιδιά είμαι πια 81 χρονών, έζησα στο μοναστήρι αυτό 40 χρόνια μόνος μου, κράτησα την Μονή σε ώρες δύσκολες φτωχός και μόνος. Δεκαετίες λειτούργησα εδώ και σε όλη την Άνδρο χωρίς ποτέ να γυρέψω τίποτα από κανέναν, έδωσα το είναι μου στο Μοναστήρι της Παναγιάς, έδωσα την ψυχή μου στην Άνδρο.
Στο τέλος του βίου μου ο Θεός μου έστειλε δύο νεώτερους πατέρες. Κοντά δέκα χρόνια ο π. Αέτιος και 5 χρόνια ο π. Φιλάρετος είναι εδώ σαν παιδιά μου. Βρέθηκαν και καλοί άνθρωποι και βοήθησαν να σωθεί το Μοναστήρι. Βρέθηκαν καλοί άνθρωποι να μιλήσουν για την ιστορία της Μονής που έραψα μόνος μου στη σημαία του Μοναστηριού. Όλα όσα έγιναν μέχρι σήμερα έγιναν με την ευλογία του Δεσπότη και την δική μου.
Για πρώτη φορά στα 61 χρόνια που υπηρετώ τη μονή κοιμήθηκα σε κανονικό δωμάτιο και όχι σε ένα υγρό κελί. Για πρώτη φορά η τραπεζαρία μας έγινε καινούρια και έρχονται εκατοντάδες από όλο το νησί και από όλη την Ελλάδα και συνεορτάζουμε. Η αγάπη που έδωσα τόσα χρόνια βρήκε ανταπόκριση. Το Μοναστήρι σώθηκε από την κατάρρευση, και ιστορήθηκε με την ευλογία και του Δεσπότη και την δική μου.
Τώρα ο κ. Βαγγέλης Λουκίσας στα ανώνυμα – άν ανδρα σχόλια που φιλοξενεί στην ιστοσελίδα του, εξυβρίζει εμένα σαν γέρο που τα έχω χαμένα, εξυβρίζει τα δύο πνευματικά παιδιά μου, που δίπλα μου αφιέρωσαν την ζωή τους στο πιο παλιό Μοναστήρι της Άνδρου.
Λέει πως γίναμε Ιταλική τρατορία, βρίζει τους επισκέπτες που ήλθαν και θα συνεχίσουν να έρχονται από όλο τον κόσμο βρίσκοντας πάντα τη πύλη της Μονής ανοιχτή.
Περιγελάει τα λίγα βιβλία, μερικές Εικόνες και ημερολόγια που διαθέτουμε σε όσους θέλουν από τους επισκέπτες μας για να μαζέψουμε λίγα χρήματα να συντηρήσουμε τα παλαιά πέτρινα κτήρια χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων της Μονής και επιτρέπει να μας εμπαίζουν και « άγνωστοι » που τάχα μου έφαγαν, έπαιξαν και μεγάλωσαν εδώ.
Ποιοι είναι αυτοί οι αγνώμονες άγνωστοι που περιγελούν έτσι το σπίτι της Παναγίας που μεγάλωσαν; Ποιοι είναι αυτοί που χυδαιολογούν εναντίον όσων αφιέρωσαν τη ζωή τους στο Μοναστήρι μας και στην Άνδρο;
Πότε ήρθαν εδώ όταν ήμουν άρρωστος;
Πότε ήρθαν στο υγρό κελί που έζησα και έκλαψα για όσα κακά άκουγα; Δεν τους θυμάμαι...
Πότε με ρώτησαν αν κρύωνα;
Πότε ενδιαφέρθηκαν αν το Μοναστήρι είχε λάδι να ανάψει τα καντήλια του;
Πότε ήρθαν να μου κάνουν μια ώρα παρέα στη μοναξιά μου;
Παρ όλα αυτά εγώ τους συγχωρώ για όσα λένε και κάνουν. Δεν έχω τίποτα μαζί τους.
Εγώ μόνο θέλω να θυμάμαι τους πολλούς από εσάς που με συντρέξατε, που με στηρίξατε. Που στήριξαν το Μοναστήρι μας. Θυμάμαι όταν με είδαν στενοχωρημένο μου έκαναν μεγάλη γιορτή. μαζεύτηκαν και μίλησαν με λόγια μορφωμένα και φωτισμένα για το Μοναστήρι μας.
Αυτά θυμάμαι και γι’ αυτό στέκομαι ακόμα εδώ πάνω και υποδέχομαι με το χαμόγελο, μαζί με τα πνευματικά παιδιά μου, όλους σας.
Τον κ. Βαγγέλη Λουκίσα και αυτά που έγραψε δεν θέλω να τον θυμάμαι.
Ας πορευτεί εν ειρήνη για όσα έγραψε και όσα υπονόησε για μένα και τα πνευματικά μου παιδιά.
Ας πορευτεί εν ειρήνη για όσα άθλια δημοσίευσε για την παρουσία της Ιεράς Μονής Παναχράντου και Αγίου Παντελεήμονα στην Άνδρο.
Ο Ηγούμενος της Μονής Παναχράντου και Αγίου Παντελεήμονα
Πατέρας Ευδόκιμος Φραγκουλάκης
VANGLOUK:Δεν με κάλυψες γέροντα! το καμπαναριό γιατί το φέρατε κάτω
με κομπρεσέρ;;;;
με κομπρεσέρ;;;;
Και οι δύο αναρτήσεις θα αποσυρθούν τη Μεγάλη Εβδομάδα για να μη γίνει ζημιά στο μοναστήρι
38 σχόλια:
Ολη την ιστορία της ζωής σας μας ειπατε π Ευδόκιμε αλλα για το καμπαναριό τίποτα
Γιά το καμπαναριό σας ειπε π Ευδόκιμε οχι για το οτι εχετε 3 αυτοκίνητα . . . .
Βαγγέλη μη σε νοιάζει, ούτε υποκριτής είσαι ούτε Φαρισαίος, όπως γράφει το κείμενο που υποτίθεται πως έγραψε ο Ευδόκιμος. "Ο τ΄ αληθές λέγων ού σφάλλει ποτέ". Δεν γνώριζα τι έγινε και αν γκρεμίστηκε το παλιό καμπαναριό ούτε θα μπορούσα ποτέ να πιστέψω πως θα συνέβαινε και αυτό. Ξέρω μόνον ότι άλλαξαν τα παλιά περάσματα του Μοναστηριού, δεν μπόρεσα να βρώ τον Άη-Γιάννη , απόρρησα γιατί δεν προβλέφθηκε μια διαδρομή να περνάει από όλα τα σημεία της Μονής, είδα ότι δεν υπάρχει το δρομάκι από το ναό της Παναχράντου που φθάνει στο ναό του Αγίου Παντελεήμονα αλλά δυστυχώς κι εγώ δεν αναρρωτήθηκα και ίσως δεν αντέδρασα έγκαιρα.
Γνώριζα όμως ότι οι Αρχαιολογικές Υπηρεσίες όλες είναι αυστηρές έως αρτηριοσκληρωτικές και ότι δεν επιτρέπουν νεώτερες παρεμβάσεις και ήμουν σχετικά ήσυχος. Ας ελπίσουμε μόνον να σταματήσουν εδώ οι αισθητικές αυτές παρεμβάσεις.
ΕΓΩ ΣΑΝ ΑΠΛΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ,
ΒΛΕΠΩ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΩΝΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΩΣ "ΓΕΡΟ ΠΟΥ ΤΑ ΕΧΕΙ ΧΑΜΕΝΑ" ,ΟΥΤΕ ΕΙΔΑ ΝΑ ΕΞΥΒΡΕΙ ΤΑ 2 ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ,ΟΥΤΕ ΕΙΔΑ ΝΑ ΠΕΡΙΓΕΛΑ ΒΙΒΛΙΑ ,ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ......
ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΠΩΣ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΠΕΡΝΑΜΕ ΔΥΣΚΟΛΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ...ΠΟΣΟΙ ΑΠΟ ΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΖΗΣΕΙ ΣΕ ΥΓΡΑ ΚΕΛΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ?ΠΑΝΤΩΣ ΕΓΩ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΒΛΕΠΩ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΚΑΙ ΝΑΧΕΙ ΠΛΑΣΜΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ...
ΟΠΩΣ Κ ΝΑ ΧΕΙ ,ΤΟ ΚΑΜΠΑΝΑΡΙΟ ΟΝΤΩΣ ΕΠΕΣΕ ΑΠΟ ΟΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ...
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΛΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ.............
Εγώ θα έλεγα να το πάμε λίγο ποιο πέρα σε καιρους δύσκολους τα μοναστήρια της Άνδρου έχουν γίνει κάστρα βίλες πετρόχτιστα πανέμορφα.
ΓΙΑΤΙ;
κανονικά απο οτι ξέρω ο Ιησούς ηταν ένας ταπεινός και λιτός και ήθελε παντα έτσι να είναι και ο οίκος του Θεού οι Εκκλησία τα μοναστήρια. Και φυσικά χωρίς να γίνεται εμπόριο μέσα στους Ναούς του Θεού.
Τώρα έχουμε περάσει σε αλλη εποχή σε άλλο Θεο; Τα μοναστήρια έχουν γίνει 5αστερα ξενοδοχεία με μαγαζάκια μεσα και οι εκκλησίες έχουν γίνει χώρος πολυτελείας.Μην πω τίποτα και για την Τήνο γιατί θα γίνω πολλή κακός. Ασε που βλέπω παπάδες με i phone και κινητά με οθόνη 5 ιντσών. Που είναι η ταπεινοτιτα που πρέπει να μας διδάξουν.
ΓΙΑΤΊ;
Είναι σωστα όλα αυτά και γιατί γίνονται μήπως πρέπει να πηγενουμε στα ξωκλήσια στα βουνά που αυτά είναι ταπεινά;
Θα ήθελα να μου απαντησετε για να δω αν έχω λάθος η αν η άποψη μου είναι σωστή.
Ευχάριστω.
ΟΚΑΘΕΝΑΣ βλέπει τα πράγματα οπως νομίζει .Τα Μοναστήρια ζούνε με Δωρεές ΠΑΜΕ μερικά χρονια πισω ηταν Καταστραμμενα πως ορισμένοι Μοναχοί ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΟΥΝΤΕ της Δωρεές μπορεί .Τωρα που γράφουμε τα σχολια μας δεν έχουμε απόλυτο δίκιο αλλα ορισμένα άτομα που εχουνε την πήρα.δεν αποκλείεται να εχουν και δίκιο Αλλα καπιος απο υψηλά μια μέρα θα μας κρίνει ολους το πιστεύω με η οχι θζ ΝΥ
Με όλο τον σεβασμό μου προς το πρόσωπο των γερόντων των μονών μας , την ιστορία τους και την θέση που κατέχουν στο θρησκευτικό συναίσθημα ημών των πιστών : Με την αισθητική τίνος και με με τις νόμιμες άδειες ποίου , διενεργούνται όλες αυτές οι ριζικές ανακαινίσεις, επεκτάσεις, αλλοιώσεις, κοπές δένδρων κλπ. των περισσοτέρων μονών του νησιού που μεταβάλλονται σε σύγχρονα αραχωβίτικα και πηλιορίτικα νεοελληνικά κτίσματα, βγαλμένα σαν από καλούπι, χάνοντας την πλαστικότητα, την απλότητα και αυθεντικότητα που απέκτησαν στο διάβα των αιώνων από το χέρι και την έμπνευση της λαϊκής μαστοριάς και αρχιτεκτονικής παράδοσης ; Πως αξιούμε θεσμοθετημένη προστασία στους εκατοντάδες ναούς και τα νεώτερα μνημεία που είναι διάσπαρτα στην ' Ανδρο και σιωπούμε και αυτολογοκρινόμαστε μπροστά στην αυθαίρετη και νεωτερίστικη στυλιστική αλλοίωση των μοναδικών παμπάλαιων θρησκευτικών μας μνημείων; 'Iσως οι αρμόδιοι των συλλόγων των Ανδρίων Επιστημόνων και του Συλλόγου Μηχανικών ' Ανδρου να είναι αρμοδιώτεροι εμού ώστε να πάρουν θέση και να εκφέρουν υπεύθυνη επιστημονική πρόταση επί του σοβαρώτατου αυτού θέματος που αφορά την πολιτιστική μας κληρονομιά και παράδοση.
Πρέπει να διαλέξουμε θέλουμε ένα πεσμένο κατεστραμενο μοναστήρι η ενα μοναστήρι στη συντηριση....... και μην στεκομαστε στην Παναχραντο ας κοιτάξουμε το μοναστήρι της ψυχής μας ..... ειδικά ο γεροντας ευδοκιμος αφιέρωσε την ζωη του στον θεο και σε αυτό το μοναστήρι και δεν έχει κανενας την δυναμη να τον πιάνει στο στομα του !!!!
Για το καμπαναριό γεροντα το ριξατε η οχι
Καλημέρα σε όλους
Νομίζω πως ο αγαπητός vanglouk έχει ιδιαίτερο τρόπο για να παρουσιάζει τα νέα του νησιού. Προφανώς με τα γραφόμενά του εννοεί πως προτιμούσε τα παλαιότερα δομικά στοιχεία της μονής. Ωστόσο το κείμενό του γίνεται αφορμή για να φανερωθεί η δική μας οπτική το πού εστιάζουμε κάθε φορά.
Εν μερει συμφωνώ ως προς το αρχιτεκτονικό κομμάτι. Όμως, εάν συνδέσουμε την ιστορία και τη σπουδαιότητα του μοναστηριού αποκλειστικά με την αρχιτεκτονική του, τότε δεν βλέπουμε τίποτα άλλο παρά ένα μουσειακό είδος. Και αυτό, προσωπική εκτίμηση, αδικεί την πραγματική έννοια του μοναστηριού ως πνευματικού καταφυγίου εντος του οποίου συντελείται το γκρέμισμα του σάπιου εαυτού προς οικοδομή σώματος Χριστού...
Καλό Πάσχα να έχουμε
Φιλικά, Ε. Κιαγιά
Συμφωνώ με το γκρέμισμα του σάπιου εαυτού διαφωνώ με το γκρέμισμα του καμπαναριού και του μνημείου
Οτιδήποτε γίνει στη Μονή μπαίνει στο site της Μονής, ποιός προσκύνησε, ποιός πίνει καφέ, πόσο μεγάλωσαν οι χήνες, ποιός κλαδεύει το Πλάτανο (άραγε γιατί) και πέφτει ένα καμπαναριό και όλοι τσιμουδιά, γιατί δεν είδαμε ανάρτηση για το θέμα αυτό, να λυπηθούμε και να συνδράμουμε αναλόγως:
ΤΟΤΕ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΦΤΕΙ
ΚΥΡΙΕ ΛΟΥΚΙΣΑ, (ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΙ ΠΟΥ ΡΙΧΝΕΤΕ "ΠΕΤΡΕΣ" ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ) ΜΗ ΓΙΝΕΣΤΕ ΚΡΙΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ.
ΘΑ ΕΙΧΕΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΗΣ ΜΟΝΟ ΑΝ ΖΟΥΣΕΣ ΟΠΩΣ ΖΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΜΟΝΑΧΟΙ, ΕΠΙΦΟΡΤΙΣΜΕΝΟΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΑΚΟΝΗΜΑΤΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΗΣ(ΩΝ) ΜΟΝΩΝ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΜΑΣ.
To μοναστήρι ζήλεψε μάλλον τα άλλα μοναστήρια της Άνδρου και τους από την Κύπρο businessmen . Κάποτε ανεβαίναμε για λίγη προσευχή, μια κουβέντα με τον ηγούμενο και κάποιοι να θαυμάσουμε την φύση, την αρχιτεκτονική του, τα κεραμεικά Ιζνίκ και τα δομικά του στοιχεία. Για τα οποία έχουν γραφτεί και βιβλία. Τώρα αποφασίζουν την καθαίρεση καμπαναριού την αλλαγή της εικόνας της μονής με την λειτουργία μαγαζιού εντός της μονής , καντίνας (λες και είμαστε στην εθνική οδό) στον προαύλιο χώρο αλλοιώνοντας την εικόνα της μονής. Πέρα από τα νομικά ατοπήματα που σίγουρα υπάρχουν πρέπει και οι νεότεροι πατέρες να συνηδητοποιήσουν ότι ο ρόλος τους είναι κυρίως πνευματικός αλλά και ότι στα υλικά πρέπει να μεριμνήσουν να παραδώσουν και να συντηρήσουν στους επόμενους αλλά και στην κοινωνία της Άνδρου αυτό που παρελάβαν γιατί μόνο διαχειριστές της μοίρας της μονής είναι και όχι ιδιοκτήτες.
ΥΣ1: και άλλα μοναστήρια έχουν συντηρηθεί και ενισχυθεί. Βάση όμως σοβαρών μελετών με την συνδρομή των κατάλληλων επιστημόνων μηχανικών, αρχαιολόγων και συνεργείων. Το μοναστήρι έχει χάσει πολλά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του με την μίμηση αρχιτεκτονικής που δεν συνάδουν με το χαρακτήρα και την παράδοση του.
ΥΣ2: και κάτι τελευταίο είναι όπως και να το κάνουμε λίγο παράδοξο σε εποχές δύσκολες για το ποίμνιο και την χώρα να δίνονται τόσα χρήματα από ευπατρίδες και φιλάνθρωπους για την ανακατασκευή μιας μονής που φιλοξενεί τρεις ανθρώπους όταν άλλοι δεν έχουν να φάνε ή στερούνται βασικής φροντίδας (δείτε το θέμα με το τεχνητό νεφρό) αλλά και τις υποδομές υγείας και παιδείας του νησιού. Ιεράρχηση λοιπόν των αναγκών της κοινωνίας μας και είθε ή μεγάλη βδομάδα να μας διδάξει ταπείνωση και αγάπη.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΡΗΝΟΥΛΑ ΚΙΑΓΙΑ ΚΑΙ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΜΕ ΤΟ ΓΙΑΝΝΗ ΤΟΝ ΞΑΝΘΟ. Η κυρία ΑΡΙΑΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΝΕΠΙΤΥΧΗ ΠΑΡΟΜΟΙΩΣΗ.
Κυρία ΑΡΙΑΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΒΕΒΑΙΩΣ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΕΙΛΩΝΟΥΝ.ΕΚΕΙ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΡΑΤΙΚΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ,ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ,ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ κλπ. ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΒΕΛΗΝΕΚΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΟ ΚΩΔΩΝΟΣΤΑΣΙΟ ΤΗΣ ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΟΥ?
ΑΝ ΑΦΗΝΑΝ ΟΙ ΜΟΝΑΧΟΙ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑ ΤΟΥ ΝΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΗ ΤΑ ΚΤΙΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΠΑΛΙ ΘΑ ΛΕΓΑΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ. ΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΤ'ΑΡΧΗΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΑΧΟΙ- ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΒΙΟ ΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΑΝΔΡΟ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ ΤΟΥΣ - ΚΑΙ ΑΣ ΑΣΚΟΥΜΕ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ. ''ΟΥΑΙ Η(Υ)ΜΙΝ....λοιπόν ΤΟΙΣ ΑΝΑΞΙΟΙΣ
ΜΗΝ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΡΙΘΕΊΤΕ
ΜΑ που ειναι το πρόβλημα εγω τους βγάζω το καπέλο ειναι επιτήδειοι μαζέβουνε χρήματα με δωρεές δεν περιμένουνε να πουλήσουν ενα κερί με αυτο δεν γινουντε εργα και αν εχουν λιμουζίνες και αυτοκίνητα ειναι ειναι απο δωρεές ΕΑΝ κάνουν παρανομίες ο θεός θα τους τιμωρήσει Και μπραβο στον βαγγελη που μας ανεβάζει όλα αυτά τα θέματα Ταπιο πολλα τουριστικά που ερχοντε στην ανδρο ειναι προσκυνητές ΕΑΝ μπορουμε ας κάνουμε κι εμείς το ίδιο για τον τουρισμό μας ΘΖ ΝΥ
Δεν κρίνουμε να μη χαλάνε τα ιερα κ όσια φωνάζουμε.
Γεγονός είναι ότι τα μοναστήρια έχουν σκανδαλώδη εξέλιξη !
ΠΟΙΑ ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΟΣΙΑ ΧΑΛΑΣΑΝ ΟΙ ΜΟΝΑΧΟΙ ?
Τι είναι αυτό που διαβαζω;;γκρέμισαν το μεγάλο λευκό καμπαναριό;;Λάθος πατέρα Ευδόκιμε.Θέλω όμως να πω και τούτα.Ήταν αρχές της δεκαετίας του 80 όταν άρχισα να πηγαίνω με το αυτοκίνητο μου στη μονή από ένα καρόδρομο που τον χειμώνα δεν μπορούσε να κατεβεί μέχρι κάτω.Από την στροφή έβέπες κάτω τα γκρεμισμένα κελιά του μοναστηριού.Ο πατέρας Ευδόκιμος ΜΟΝΟΣ εκεί φιλόξενος πάντα όποια εποχή του χρόνου και να πήγαινα τόσο εγώ όσο και οι λιγοστοί τότε επισκέπτες.Τον χειμώνα νέκρα ψυχή ΜΟΝΟΣ του τα καλοκαίρια συνήθως σχολεία έδινα κάποια ζωντάνια.Χρόνο με τον χρόνο και με προσωπική οικονομική συνδρομή αλλά και από ''ζητιανιά''στους πατριώτες μας εφοπλιστές ο Ευδόκιμος αναστήλωσε τα γκρεμισμένα κελιά,έκανε λιγο-λίγο τον δρόμο τσιμέντο.Και ενώ κάθε χρόνο πήγιανα στο μοναστήρι ανελλιπώς για λόγους προσωπικούς και δύσκολους είχα να πάω για 5 χρόνια.Μόλις έφθασα είδα με έκπληξη να έχει γίνει αμμοβολή στο κτίριο,δεν μου άρεσε προτιμούσα τον ασβέστη.,κάτι στην δική μου βέβαια αισθητική δεν πήγαινε καλά.Όμως εκείνο που πραγματικά με ενόχλησε αφάνταστα ήταν η καντίνα πριν την είσοδο της μονής.Απαράδεκτο,δεν μπορώ να καταλάβω τι θέει η καντίνα της Εθνικής Οδού έξω από το μοναστήρι.Τώρα ακούω για το γκρέμισμα του υπέροχου καμπαναριού.Πόσα χρόνια στέκει-έστεκε εκεί;;αιώνες ίσως;;Λέω αυτά που ξέρω για τον Ευδόκιμο των παλαιών χρόνων,τον αναστηλωτή του μοναστηριού.Θεωρώ υπερβολικό το '''''tratorria'',αλλά η αλήθεια είναι ότι για μας τους παλαιούς επισκέπτες του μοναστηριού αυτές οι ''νεωτερισμοί'' αυτοί ενοχλούν.Δεν νομίζω ότι γίνονται για τα χρήματα που στο κάτω-κάτω το μοναστήρι τώρα έχει επισκευασθεί.,χάρις στο πατέρα Ευδόκιμο.Τότε που υπήρχε ανάγκη χρημάτων βρέθηκαν '''μη μοντέρνες΄΄ πηγές.Δεν ξέρω οι νέοι μοναχοί μήπως παρέσυραν τον γέροντα Ευδόκιμο και τον παρακαλώ πολύ να δει την αλλοιωμένη πια εικόνα της μονής και να πράξη αναλόγως.Βέβαια ΠΑΝΤΑ θα λέω ,γιατί το έχω ζήσει από τα χρόνια εκείνα ,ότι η συμβολή του γέροντα Ευδόκιμου στο ότι σήμερα το μοναστήρι στέκει όρθιο και όχι γκρεμισμένο όπως το γνώρισα αρχές του 80 είναι αδιαμφισβήτητη .
ΕΙΣΑΙ ΑΠΑΙΧΤΟΣ. ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙΣ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΖΗΤΗΜΑ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙΣ ΣΟΒΑΡΟ Ή ΑΣΤΕΙΟ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΜΠΑΧΑΛΟ. ΜΑ ΤΙ ΠΙΝΕΙΣ;
ΚΥΡΙΕ ΒΑΓΓΕΛΗ ΛΟΥΚΙΣΑ ΕΧΩ ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΠΗΓΑΤΕ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΉΡΙ ΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΑΤΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΑΜΟΙΒΑΙΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΑΝ ΤΟ ΠΡΑΞΑΤΕ ΠΕΣΤΕ ΜΑΣ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΆ ΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΝ ΟΧΙ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΟΤΙ ΖΟΥΜΕ ΣΕ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΟΙ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΕΧΟΥΝ ΒΑΡΎΝΟΥΣΑ ΣΗΜΑΣΙΑ
Κύριε άγνωστε, μετά τα δημοσιεύματα εγώ έχω βγάλει τα συμπεράσματα μου και δεν πρόκειται ούτε να επικοινωνήσω με τους πατέρες της μονής ούτε να πάω εκεί. Εσεις που θέλετε αντικειμενικότητα γιατί δεν κάνετε τον κόπο ν' ανεβείτε εκεί πάνω και να κάνετε τις διαπιστώσεις σας; Και αν βρείτε το καμπαναριό να το πείτε στη μικρή κοινωνία;
ΚΥΡΙΕ ΛΟΥΚΙΣΑ ΣΤΗΝ ΑΝΔΡΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ.ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΡΑΨΤΕ ΜΑΣ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΑ.
Πιστευε και μη ερευνα...τα κλασικα τις θρυσκειας μας
¨οταν ψάχνεις το Θεό φίλε μου τον βρίσκεις παντού, φτάνει να τον κουβαλάς μέσα σου! Ούτε οι πολυτελείς ναοί, ούτε τα μοναστήρια. ούτε τα ξωκλήσια σε φέρνουν πιο κοντά στο Θεό... Όταν προσεύχεσαι, όπου και να βρίσκεσαι ο Θεός θα σε ακούσει, χωρίς να σου ζητήσει πιστοποιητικό παππά ή δεσπότη...!
Ας μας απαντήσουν όλοι οι γέροντες στα μοναστήρια και μεγάλες εκκλησίες.
Γιατί Τόσο Πολυτέλεια στους Ναούς Του Θεού;
Μια απλή ερώτηση μπορούμε να έχουμε; Ξέρουμε οτι όλοι θα το δείτε το μύνημα. Έχετε ίντερνετ και το ξέρουμε.
ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΚΥΡΙΕ ΛΟΥΚΙΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΑΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΩΣΑΤΕ ΒΓΑΛΑΜΕ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΜΑΣ.ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΝΑ ΤΑΠΕΙΝΩΘΟΥΜΕ ΕΣΤΙ ΩΣΤΕ ΤΑ ΠΑΘΗ ΚΑΙ Η ΕΝΔΟΞΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΝΑ ΓΕΜΙΣΕΙ ΤΗΣ ΨΥΧΕΣ ΜΑΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΓΑΛΗΝΗ
Μήπως πρεπει να αλλάξουμε Θεό;
Κρίμα π.Ευδόκιμε, εσύ τους φιλεύεις μακαρονάδες με την καλή σου την καρδιά και εκείνοι σε σταυρώνουν ακόμα και γι'αυτό. Μη το βάζεις κάτω. Τα υψηλά κυπαρίσια δέρνει ο άνεμος όχι τα χαμομήλια.
Τα ''χαμομήλια'' φυτρώνουν στον ίσκιο τους για να μεγενθύνεται περισσότερο η απόσταση που τα χωρίζει από τα περήφανα κυπαρίσια
ΓΚ
Ολλη περίμεναν τον βαγγελη να βγάλει τον λαγό τωρα ολλη ξηπνισαν μετα εορτής παντοτε έχουμε να πούμε κατι. Ολλη μας κανομε μερικά λαθάκια. Αλλα ας κοιτάξουμε το σύνολο τα μοναστιρια διατηρουντε ΚΑΛΗΤΕΡΑ και απω της Εκκλησίας γιατι όμως??? και μάλιστα μου αρέσουν η μακαρονάδες πιο πολλη η σάλτσα του.θζ ΝΥ
Αμήν αναβείτε, ταπεινωθειτε και με υγεία, αγάπη και γαλήνη κάντε ανάσταση εκεί που ήταν ακριβώς το καμπαναριό, περιμένω εντυπώσεις!
Αμήν αναβείτε, ταπεινωθειτε και με υγεία, αγάπη και γαλήνη κάντε ανάσταση εκεί που ήταν ακριβώς το καμπαναριό, περιμένω εντυπώσεις!
ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΗ Η ΕΜΜΟΝΗ ΜΕ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ.ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ?ΓΙΑΤΙ?
άλλο πραγμα το καμπαναριο κ άλλο η ζωη του π Ευδοκιμου. Απαντηση ακομη δεν μας εδωσε το μοναστηρι
ΜΗΠΩΣ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΟΒΑΡΟΣ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΓΡΕΜΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΚΑΜΠΑΝΑΡΙΟ? ....ΙΣΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ Η ΑΛΛΟ ΤΙ?
Δημοσίευση σχολίου