Ο σχεδιασμός για την τουριστική ανάπτυξη και την διαμόρφωση - προώθηση του τουριστικού προϊόντος οφείλει να προκύπτει από την εξής θεώρηση:
Η ικανοποίηση ενός επισκέπτη είναι απόρροια της συνολικής εμπειρίας που αποκόμισε από την επίσκεψή του στην Άνδρο. Αυτό επιβάλει συλλογική προσπάθεια, συνεργασία, διαρκή εκπαίδευση. Το μονοδιάστατο προωθητικό μοντέλο της τουριστικής προβολής που ακολουθείται, το μόνο που φανερώνει είναι το βραχυπρόθεσμο άγχος της σεζόν ως προς την προσέλευση και την πληρότητα, χωρίς ν’ ασχολείται όσο θα έπρεπε με το βαθμό ικανοποίησης του επισκέπτη. Η αποδοτικότερη όλων προωθητική ενέργεια είναι ο ευχαριστημένος επισκέπτης.
Η πολιτική για τον τουρισμό όταν χαράσσεται με δομημένο τρόπο καθορίζει βραχυπρόθεσμους αλλά και μακροπρόθεσμους στόχους.
Οι μακροπρόθεσμοι στόχοι είναι οι δυσκολότεροι και σπουδαιότεροι. Είναι κρίσιμης σημασίας να διαμορφωθεί με ξεκάθαρο τρόπο ποιός είναι ο χαρακτήρας του νησιού και ποιό το τουριστικό προϊόν που προσφέρει. Με βάση το συγκεκριμένο τουριστικό προϊόν που θα διαμορφώσουμε - διοργανώσουμε και την διαρκή εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού στοχεύοντας στην κατανόηση - ανάπτυξη αυτού του προϊόντος κατορθώνοντας έτσι την ξεκάθαρη και ποιοτική εξυπηρέτηση του επισκέπτη μας.
Η διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος δεν μπορεί παρά να προκύψει μέσα από μία ανοιχτή διαδικασία απαντώντας στα ερωτήματα: τί νησί θέλουμε, τι κόσμο στοχεύουμε να προσεγγίσουμε, επάνω σε ποιά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Άνδρου που θα αναδείξουμε θα διαμορφωθεί με ξεκάθαρο τρόπο η ταυτότητα του νησιού.
Οι διεθνείς εκθέσεις, τα μουσεία, τα μουσικά φεστιβάλ και οι αρχαιολογικοί χώροι διαμορφώνουν έναν πολιτισμικό προορισμό που όμως πρέπει να ξεφύγει από τη λογική των δύο μηνών.
Η ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα, η ανάδειξη και διακίνηση των τοπικών προϊόντων διαμορφώνουν ένα γαστρονομικό αγροδιατροφικό προορισμό.
Η πιστοποίηση περιπατητικών διαδρομών και η προσέγγιση περιπατητών από όλο τον κόσμο αποτελεί ίσως τη μοναδική μέχρι σήμερα οργανωμένη προσπάθεια για προσέγγιση τουριστών μέσα από μία εναλλακτική πολιτική.
Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι πρωταρχικός μας στόχος οφείλει να είναι η ποιοτική εξυπηρέτηση των επισκεπτών που ήδη έρχονται στο νησί μέσα από την εσωτερική μας οργάνωση – εκπαίδευση, ελαχιστοποιώντας τους δυσαρεστημένους επισκέπτες. Όλοι έχουμε το ρόλο μας, επαγγελματίες και κοινωνία , σε μία θετική εμπειρία του επισκέπτη.
Εξίσου σημαντική είναι η διαμόρφωση της ταυτότητας του νησιού, ώστε ως προορισμός να διαμορφώσουμε πελατολόγιο με έντονο το χαρακτήρα της επαναληψιμότητας. Χρήσιμο μέσο ελέγχου εδώ η δημιουργία ερωτηματολογίου για την καταγραφή στοιχείων και παραπόνων από τους επισκέπτες ως μέσου βελτίωσης αλλά και αξιολόγησης των προωθητικών ενεργειών πχ. λαμβάνοντας ως πληροφορία τις χώρες προέλευσης των επισκεπτών. Οι λόγοι για τους οποίους οι επισκέπτες της Άνδρου την επιλέγουν είναι και η περιουσία μας και το υλικό πάνω στο οποίο θα χαράξουμε μια ορθή και αποτελεσματική τουριστική πολιτική.
Ο ΕΠΑΡΧΟΣ ΑΝΔΡΟΥ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΟΤΣΑΡΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου